Cu toții ne confruntăm în această perioadă cu o situație fără precedent care ne face să apelăm la diverse soluții inovatoare pentru a asigura continuitatea operațională a afacerii. Principala preocupare a companiilor este identificarea unor soluții viabile care să permită continuarea activităților dar și protejarea angajaților, clienților și a colaboratorilor. Soluțiile de telecomunicații complexe, ce pot fi personalizate în funcție de specificul fiecărei afaceri, sunt de un real ajutor în acest sens.
Sorin Drăghici, Director de Vânzări al companiei GTS Telecom, unul dintre principalii furnizori de servicii IT&C din România, cu un portofoliu vast de tehnologii de ultimă generație, ne vorbește despre impactul pandemiei COVID-19 asupra businessului, despre măsurile luate în cadrul companiei, gestionarea relațiilor cu clienții și nu numai.
1.În contextul COVID-19, ce decizii de business a luat compania dvs. și cum au influențat acestea relația cu clienții dvs, în această perioadă?
SD: Este o perioadă complexă pentru toată lumea, fie că vorbim de oameni sau companii. Un lucru este cert, cu un plan coerent și bine stabilit, urmat cu disciplină (lucru valabil atât acasă, cât și la firmă), vom reuși să depășim cu bine această situație incertă. În lipsa unor astfel de măsuri, am fi la mâna hazardului.
Deciziile luate de compania noastră în contextul epidemiei vizează mai multe arii: punerea în aplicare a unui set de măsuri BCP (Business Continuity Planning) care implică și constituirea unei echipe de Business Continuity, stabilirea unor măsuri de protejare a angajaților, a activității curente, a relațiilor comerciale cu clienții și furnizorii, dar și a infrastructurii de telecomunicații. Săptămânal, toate aceste decizii și măsuri sunt atent monitorizate și ajustate, pentru a ne adapta în timp real la noile condiții de lucru. Astfel, ne asigurăm că toate serviciile GTS funcționează ireproșabil, ca în orice zi obișnuită.
Specific, relațiiIe directe cu clienții noștri se desfășoară într-un ritm normal: asigurăm în continuare asistență pentru clienți cu echipe comerciale și de suport prin soluții de comunicare la distanță. Pentru intervențiile fizice, la locația clientului, ne-am asigurat că echipele tehnice sunt disponibile și dotate cu mijloace de protecție corespunzătoare.
GTS Telecom a luat toate măsurile necesare ca experiența clienților să rămână la același nivel ridicat, cu care i-am obișnuit până acum.
2.Ținând cont că majoritatea companiilor au facilitat angajaților continuarea activității de acasă, ce soluții de telecomunicații au fost accesate cu precădere din portofoliul de servicii oferite de GTS? Sunt aceste servicii sigure din perspectiva securizării cibernetice?
SD: Facilitarea lucrului de acasă este o măsură simplă și eficientă pentru asigurarea continuității afacerilor, dar ridică și provocări în alegerea și instalarea rapidă a unor soluții tehnice, precum conferințe web, partajare documente, acces securizat de la distanță a bazelor de date (toate servite de legături VPN), disponibilitatea unei lățimi de bandă suficiente pentru a accesa facil datele companiei și schimbul de informații, laptop-uri și soluții de securitate a datelor stocate, fie în Cloud, fie pe serverele companiei, precum și alte nevoi derivate.
Încă de la debutul crizei, remarcăm un volum mai mare de solicitări pentru soluțiile noastre, cum ar fi Firewall as a Service cu opțiunea de autentificare de la distanță (VPN SSL și IPsec), centrală telefonică virtuală și soft phone (utilizată pentru redirecționarea sau preluarea apelurilor de pe telefonul fix, aflat la birou, fie pe cel mobil sau direct pe PC), audio-conferință și conferință web precum și soluții privind protecția datelor. Nu în ultimul rând, observăm o creștere a cererii pentru soluțiile de Back-up și Disaster Recovery.
Pentru munca remote, recomandăm alegerea unor soluțiile tehnice sigure, mature și, mai ales, corect implementate.
3.Cum a schimbat trecerea la modul de lucru remote comportamentul clienților dvs?
SD: Interacțiunile de la distanță au existat și înainte, dar într-o proporție mai scăzută. În noul context, am putea spune că munca remote reprezintă o oportunitate tehnologică ușor de implementat pentru funcționarea normală a activităților operaționale. La GTS, ne adaptăm deopotrivă clienților și furnizorilor pentru a ne asigura că activitatea continuă neafectată. Nu am observat o schimbare majoră a interacțiunilor cu clienții, înafară de o deschiderea mai accentuată pentru comunicarea digitală, însă cred că experiența actuală din această perioadă va genera noi preocupări pe viitor.
4.Ce măsuri ați aplicat pentru a veni în sprijinul industriilor afectate de această pandemie?
SD: Depășirea cu succes a situațiilor generate de pandemie trebuie să fie un efort colectiv. Este nevoie de solidaritate și înțelegere pe tot lanțul economic, pentru ca mediul de afaceri să iasă din această experiență cu cât mai puține pierderi. GTS alege să trateze cu flexibilitate, deschidere și soluții personalizate toate situațiile de business care apar.
Poți citi interviul aici