Răzvan Stoica, General Manager GTS Telecom: „Cererea în zona de cloud a înregistrat o creștere de cel puțin 30%, față de anii trecuți”

Răzvan Stoica, General Manager GTS Telecom: „Cererea în zona de cloud a înregistrat o creștere de cel puțin 30%, față de anii trecuți”

Interviu cu Răzvan Stoica, Director General GTS Telecom

Odată cu declanșarea pandemiei de coronavirus, securitatea datelor a devenit un subiect „fierbinte” și prioritar în rândul multor companii.

Soluțiile destinate infrastructurii securizate de date și realizarea de backup-uri au fost doar câteva dintre serviciile pe care clienții GTS Telecom le-au solicitat în anul de „boom” al mediului online. Motivul: în acest proces de corespondență birou -„work from home” există mereu riscul de a pierde date.

„Securitatea datelor s-a transformat într-o preocupare firească pentru toate companiile, iar interesul clienților s-a îndreptat în această perioadă către soluțiile destinate infrastructurii securizate de date și realizarea de backup-uri. Este mai mult decât evident faptul că majoritatea clienților este decisă în a-și exprima mai coerent nevoile față de furnizori”, a explicat într-o nouă ediție Forbes Forward, Răzvan Stoica, General Manager-ul GTS Telecom.

Într-un cuvânt, tiparul de soluții tinde să fie unul simplificat, însă este greu de previzionat dacă această tendință va fi definitivă. Cu toate acestea, comportamentul clienților din industria tehnologiilor este unul foarte categoric și pragmatic și asta datorită conceputului „work from home”, care se ridică în acest segment undeva la aproximativ 90%.

Într-un astfel de context, și cererea pe zona de cloud a înregistrat, în ultimul an, o creștere de cel puțin 30%, față de 20% cât s-a raportat în anii precedenți. „Ne așteptăm ca acest trend să se mențină pentru că va fi destul de greu să se renunțe la această facilitate – de a utiliza noile platforme în infrastructura cloud”, a subliniat Răzvan Stoica.

Întrebat cum ne putem crește nivelul de securitate al contului în cazul în care utilizăm aplicații de tipul WhatsApp, Signal sau Telegram, directorul general al GTS Telecom ne-a explicat: „aplicațiile de terță parte sunt în sine un compromis pe care utilizatorii îl fac atunci când optează pentru folosirea unor astfel de canale de comunicare. Sunt aplicații care securizează end-to-end informațiile și atunci acelea pot fi folosite, însă, desigur că la capăt, stocarea acestora, chiar dacă este securizată, se face pe serverele companiei respective, deci, trebuie să fim conștienți că autoritățile abilitate au acces la acele conținuturi. În cazul companiilor, noi recomandăm utilizarea unei aplicații proprii unde nivelul de securitate să fie stabilit de către companie, chiar dacă aplicația este una recunoscută, trebuie replicat cu un server controlat de companie. Folosirea „open” a mesageriei de orice fel, indiferent de aplicație, poartă un oarecare risc și, în general, utilizatorii nu ar trebui să folosească aceste aplicații pentru schimbul de informații intime, de mare importanță pentru ei”.

În ceea ce privește lecțiile pe care le-a învățat Răzvan Stoica din anul pandemic 2020, viteza de mobilizare, agilitatea și încrederea au fost enumerate ca fiind esențiale pentru ca o companie să facă față cu brio unui scenariu incert.

„Nici bunele practici nu trebuie ignorate. Ele contează ca primă-pregătire pentru orice scenariu. Foarte importante sunt și viteza de mobilizare și agilitatea organizației pentru că ele pot face diferența dintre a supraviețui sau a evolua pozitiv în continuare. În ceea ce mă privește, pe plan personal, am fost pus la încercare printr-un exercițiu de smerenie, l-aș denumi. Faptul că nu am mai fost într-un contact permanent cu ceilalți colegi, mi-a limitat cumva aria de analiză, în ansamblu, a activității acestora și aceasta s-a dovedit a fi de fapt lecția încrederii, care, în opinia mea, rămâne ca fiind cea mai importantă din tot ceea ce înseamnă munca în echipă, iar pentru aceasta vreau să felicit întreaga echipă GTS Telecom”, a conchis directorul general al GTS Telecom în ediția cu numărul 73 din seria de evenimente online, Forbes Forward.

Poți citi interviul și aici.

Înscrie-te la Newsletter

Salut, cu ce te putem ajuta?
Chat

GTS Customer Support

Salut, cu ce te putem ajuta?