Povestea noastră

#GTS People: despre oamenii din spatele joburilor, motivațiile și pasiunile lor

Iulian Carabineru Data Center Operations Specialist

“Mediul nostru este într-o dinamică permanentă, iar dacă ai șansa că te afli mereu în contact cu tehnologie nouă, cu echipamente de ultimă generație, așa cum e cazul la GTS, reprezintă un atu pentru că înveți să lucrezi cu tot ce e recent lansat pe piață, iar pentru cineva care e pasionat de tehnologie acest aspect contează enorm.”

1. De cât timp ești la GTS și cu ce te ocupi?

În iunie am împlinit 15 ani de GTS iar începuturile poveștii mele aici se leagă de o prietenie foarte veche cu  colegul meu de bancă din liceu. Am făcut împreună Politehnica iar el a ajuns să lucreze la GTS în echipa de Field. Mergea mult prin țară și uneori se întâmpla să îl însoțesc și eu, așa că am avut ocazia să fur multă meserie. După ce am terminat facultatea, m-a recomandat aici și m-am angajat la Data Center. Deși aveam o orientare tehnică și un bagaj de cunoștințe din facultate, pot să spun că ce a făcut diferența pentru mine a fost trainingul la fața locului.

Sunt aici oameni de la care am învățat și, pentru că m-a prins meseria aceasta, mi s-a părut totul inovator, captivant, așa că am dedicat timp, am fost atent, am furat de la fiecare câte ceva. Am găsit în GTS modele de oameni, profesioniști care m-au inspirat, și pe măsură ce am ajuns să îi cunosc mai bine, mi-am dat seama că vreau să ajung ca ei: sigur pe ceea ce fac, pregătit cu o soluție la orice fel de problemă, gata să mă documentez dacă apare ceva complet nou ce nu am mai rezolvat.

2. Ce îți place la ceea ce faci?

Sunt un ”rezolvator de probleme”: dacă ceva nu merge iar eu găsesc soluția să rezolv problema respectivă sunt foarte fericit.

Imi place tot ce ține de zona de troubleshooting, să găsesc rapid cheia pentru probleme diverse. Dacă vine un client și are probleme iar eu le dau de cap, asta mă mulțumește, mă încarcă și mă face să vreau să fiu și mai bun data viitoare. Iar proiecte diverse care să te țină în priză apar tot timpul. De când sunt eu la GTS au apărut periodic proiecte noi în care m-am putut implica: de exemplu, în 2015 am înființat un nou Data Center la Cluj in și am fost unul dintre cei care au supervizat implementarea de acolo și m-am dedicat acestui proiect 7 luni.

Mediul nostru este într-o dinamică permanentă, iar dacă ai șansa că te afli mereu în contact cu tehnologie nouă, cu echipamente de ultimă generație, așa cum e cazul la GTS, reprezintă un atu pentru că înveți să lucrezi cu tot ce e recent lansat pe piață, iar pentru cineva care e pasionat de tehnologie acest aspect contează enorm.

Chiar și sistemul de ture în care lucrăm la Data Center mie mi se potrivește foarte bine, am învățat să mă organizez eficient și am astfel mai mult timp liber.

Provocarea vine din lucrul cu oamenii, fie că vorbim despre clienți sau despre colegi. Nu întotdeauna poți să mulțumești pe toată lumea, mai apar și discuții în contradictoriu. Am învățat că să fii deschis și să ai discuții la obiect cu cei implicați funcționează cel mai bine. Uneori mai trebuie să și lași de la tine și să găsești o cale de compromis. Cât despre clienți, contează mult să inspiri încredere, dacă simt că ești stăpân pe situație, merg pe mâna ta.

3. Cum te-ar descrie colegii tăi?

Cred că mă văd ca fiind foarte hotarât și tranșant în tot ceea ce fac. Genul de om care nu ezită sau nu lasă chestiuni nerezolvate și spune lucrurilor pe nume. Unii apreciază această formulă, alții o percep ca fiind poate prea abruptă, dar cei care mă cunosc știu că așa sunt eu.

4. Cum depășești provocarile de la job?

Așa cum spuneam, îmi place să fiu stăpân pe situație, să știu ce și cum trebuie să fac. Iar dacă nu sunt sigur de ceva, ma documentez foarte bine, încerc să obțin informații ajutătoare, caut pe internet, întreb un coleg. Mereu încerc să găsesc o pistă, nu vreau să rămân blocat. Iar pentru asta mă ajută să fiu metodic, să iau totul pas cu pas, să îmi îmbogățesc constant bagajul de cunoștințe.

Un alt lucru pe care l-am învățat în timp este că, pentru a depăși o situație mai dificilă, nu e indicat să reacționezi din impuls, pe moment, ci să faci un pas în spate, să te gândești, să ai un plan înainte de a acționa. Și astfel poți să treci peste multe.

5. Ce pasiuni ai dincolo de job?

Imi place mult să gătesc. Pentru familie, prieteni, colegi, atunci când văd că sunt farfuriile goale după ce le servesc un preparat de-al meu, am cea mai mare satisfacție.

Iar preparatul meu semnătură este pastrama de berbecuț gătită lent la cuptor și bine asezonată cu condimente și vin. Le-am adus de mai multe ori și colegilor la birou, cred că am creat o depedență pentru că deja mă întreabă când e următorul ospăț? Mă bucur că putem împărtăși astfel de momente împreună.

Îmi place mult și să petrec timp în natură, să fac drumeții montane. Am făcut recent un traseu pe Jepii Mici până la Omu. A fost destul de solicitant, dar satisfacția pe care o ai când ajungi în vârf este neprețuită.

6. De ce ai recomanda GTS?

La GTS ai acces la foarte multă informație și tehnologie. Daca vrei să înveți orice: server, harduri, SSD, surse, rețelistică de toate felurile, aici e locul potrivit. Ai un ”teren de joacă” foarte vast unde poți testa de toate. Asta te ajută să fii foarte versatil. I-aș recomanda unui tânăr la început de drum să înceapă cu Data Centerul, cred că e foarte util să te formezi aici pentru că poți să înveți multe. Dincolo de posibilitățile diverse, contează mult și atitudinea: să te arăți deschis, să vrei să te implici și să ajuți, să fii proactiv, nu doar să aștepți să ți se spună sau să ți se ceară. E o școală practică foarte bună GTS-ul.

7. Ce urezi GTS la 30 de ani?

Să mețină cel puțin același nivel de profesionalism ca până acum. Daca interacționezi cu oameni din domeniu, daca spui în piață de GTS, în cele mai multe dintre cazuri e de bine, auzi cuvinte de laudă. Suntem bine recunoscuți în piață iar acest lucru vine și cu satifacții dar și cu presiunea de a menține sus ștacheta.

 

 

Înscrie-te la Newsletter

Salut, cu ce te putem ajuta?
Chat

GTS Customer Support

Salut, cu ce te putem ajuta?