Povestea noastră

#GTS People: despre oamenii din spatele joburilor, motivațiile și pasiunile lor

Cristian Gherghina, Transmission Network Engineer: ”GTS a trecut prin multe transformări cel puțin în anii de când sunt eu aici. Am observat o evoluție, și, din această dinamică s-au născut oportunități pentru mulți dintre noi. De exemplu, au apărut tot felul de proiecte în care m-am implicat sau pe care le-am putut chiar coordona, proiecte cu impact mare la client.”

1. Cristi, de cât timp ești la GTS și cu ce te ocupi?

Acum mai bine de 9 ani m-am angajat la GTS și am început pe customer support. Între timp am trecut prin aproape toate departamentele din zona de operațiuni. De la customer support am făcut pasul către NOC, ulterior am promovat în departamentul de NPD (Network Planning and Development), pentru ca in final să fac tranziția către partea de Transmisiuni(TRS).

Aici mă ocup de mentenanța infrastructurii de date de mare capacitate precum și de dezvoltarea rețelei DWDM și  de monitorizarea de tehnologii legacy, precum SDH. Între timp a mai apărut și oportunitatea cu proiectul de risk management pe care îl dezvoltăm intern și pe care îl gestionez eu. Practic evaluăm riscurile care pot apărea la nivelul tehnologiilor cu care operează GTS și definim planuri de limitare a acestora. Mai sunt și proiecte interne specifice departamentului în care sunt implicat: analize, business case-uri pentru a identifica proiecte noi care să aducă impact în creșterea redundenaței infrastructurii cât și în optimizarea costurilor cu diverse tehnologii.

Uitându-mă retrospectiv, realizez că am avut șansa să mă implic în mai multe zone tehnice, ceea ce a reprezentat un avantaj pentru mine: am învățat, am acumulat experiență diversă. Nu e un loc în care să mă plicitsesc.

2. Ce îți place și ce te motivează în ceea ce faci?

Atât pe poziția pe care o ocup eu acum dar și în cadrul departamentului unde lucrez cuvântul de ordine este autonomia. Este de altfel o caracteristică pe care ești încurajat să o dezvolți în GTS. Și cum poți face asta altfel decât prin practică și exercițiu continuu? Managerul meu mă încurajează să iau proiecte pe cont propriu, oferindu-mi în același timp suport atunci când am nevoie. Eu zic că e cea mai bună combinație: știi că ești capabil să ai initiativă, să rezolvi lucruri pe cont propriu, dar ai și siguranța că atunci când ceri ajutor îl primești, iar în situațiile noi sau mai dificile ai cu cine să te consulți. Mi-a fost clar de la început că așa funcționează lucrurile în GTS iar mie sistemul acesta mi se potrivește. Am reușit să învăț multe, pot spune că formarea mea în domeniul de networking și transport de date s-a întâmplat în GTS. Managerii pe care i-am avut de-a lungul timpului m-au încurajat să nu mă limitez la anumite activități sau domenii, să învăț și tehnologia asta, și pe cealaltă.

3. Cum te-ar descrie colegii tăi?

Dacă ar fi să mă gândesc la un aspect pozitiv al modului în care pandemia ne-a schimbat interacțiunea aș zice că am devenit mai obiectivi în relațiile dintre noi. Sper că sunt perceput de către colegi ca fiind serios și de încredere. Mă străduiesc să le dau mereu răspunsuri rapide la întrebările cu care vin către mine și să îi ajut atunci când au nevoie. Contează mult să ne facem fiecare jobul cât mai bine și să fim un sprijin real pentru ceilalți, dincolo de zona noastră de responsabilități, să fim conștienți de impactul nostru asupra celorlalți.

4. Cum depășești provocările de la job, care e secretul tău?

GTS a trecut prin multe transformări cel puțin în anii de când sunt eu aici. Am observat o evoluție, și, din această dinamică s-au născut oportunități pentru mulți dintre noi. De exemplu, au apărut tot felul de proiecte în care m-am implicat sau pe care le-am putut chiar coordona, proiecte cu impact mare la client. Și mă gândesc aici la upgrade-ul de rețea de DWDM, proiect în care am avut un rol activ (conturare de soluții, discuții cu furnizorii).

Am învățat în timp să văd în provocările care inevitabil apar în orice mediu niște oportunități pentru a acumula experiență nouă, care să îmi fie de folos pe viitor.  

Iar când am avut de rezolvat situații dificile, critice, le-am tratat responsabil. In funcție de gravitate, m-am orientat spre rezolvare rapidă după ce am prioritizat urgențele în funcție de gravitate și de impactul asupra clienților. Am învățat în timp de la cei mai experimentați decât mine să fiu calm, calculat, mai întâi să judec și apoi să trec la acțiune.

5. Ce pasiuni ai dincolo de job și cum îți faci timp pentru ele?

Imi place mult să ies în natură și să merg cu bicicleta. Pădurile din apropierea Bucureștiului reprezintă de regulă varianta de compromis în vederea desfășurării activităților.

La fel de mult îmi place și muntele, și, în limita timpului liber disponibil, fac drumeții cu prietenii. Chiar dacă e și spontaneitatea bună, cred că, dat fiind timpul limitat, e bine să te organizezi din timp pentru astfel de planuri. În ultima vreme lucrez la adăuga pe lista de hobby-uri și înotul.

Regula generală e că după program încerc să mă detașez de problemele zilei, dar dacă un subiect anume îmi stârnește curiozitatea, mă mai documentez și acasă ulterior.

6. De ce ai recomanda GTS?

Pot spune de ce a funcționat pentru mine GTS în toți acești ani: m-am bucurat de suportul managerilor și colegilor mei, nu m-am lovit de refuzuri. GTS, cel putin pentru mine, a fost un mediu constructiv de lucru. Ai mereu ce să înveți și ai și oameni de la care să înveți. Aici ai oportunități de a învăța tehnologii noi, ți se acordă încredere și ești încurajat să te descurci autonom. GTS e un loc pentru oameni proactivi, care știu ce vor și care au drive.

Depinde de fiecare cum fructifică ceea ce ii se oferă aici și cum reușește să extragă ceea ce funcționează și e bun pentru el.

7. Ce urezi GTS la 30 de ani de activitate?

La cât mai mulți ani înainte, cu proiecte ambițioase și oameni deidicați

 

 

 

Înscrie-te la Newsletter

Salut, cu ce te putem ajuta?
Chat

GTS Customer Support

Salut, cu ce te putem ajuta?