Beneficiile ascunse ale Cloud

Beneficiile ascunse ale Cloud

Începutul anului 2020 a constituit un test pentru promisiunile de elasticitate, agilitate și scalabilitate făcute în numele Cloud în ultimii ani. Testul va continua, deoarece companiile recurg la reproiectări de aplicații pentru a permite adăugarea funcționalităților necesare lucrului la distanță sau unor interacțiuni online cu clienții. În România, 46% dintre companii* vor muta aplicații noi în Cloud până la sfârșitul anului 2020. 

Companiile cumpărătoare, cele care utilizează infrastructură IT pentru nevoile interne ale clienților sau angajaților, reprezintă peste jumătate din volumul de calcul ce se mută în IaaS în acest moment. Pentru acestea, prioritățile sunt optimizarea costurilor și susținerea digitală a afacerii lor.

GTS Telecom se află în cealaltă jumătate a acestor statistici. Companiile furnizoare, cele care consumă infrastructură IT în primul rând pentru a livra un serviciu pentru clienții externi, folosesc Cloud pentru considerente ce țin de flexibilitate și ușurința în gestionarea infrastructurii.

Într-adevăr, furnizorii de servicii IT au reprezentat segmentul de volum de calcul cu cea mai mare creștere IaaS până în 2015. Mai mult, acest tip de companie cheltuie cu aproximativ 10% mai mult pe servicii conexe IaaS, decât departamentele IT din cadrul companiilor cumpărătoare.

Printre aceste servicii conexe IaaS se numără consultanță pentru securitate, servicii de optimizare a costurilor și, nu în ultimul rând, suport pentru modernizarea aplicațiilor. Dacă modernizarea infrastructurii este primul pas în Transformarea Digitală, putem spune că furnizorii de servicii au avut un avans, chiar dacă oamenii, infrastructura și procesele sunt puse la încercare în adaptarea la o lume "remote".

Criza din 2020 aruncă o lumină puternică pe organizațiile care se adaptează rapid schimbărilor operaționale. Schimbările de la munca la birou la munca de acasă, creșterile de trafic și necesitatea unor servicii robuste de monitorizarea de la distanță și control al sistemelor vor schimba pe termen lung piesele tehnologice ce vor trebui așezate într-o lume mult mai agilă.

Investițiile pe care le facem în GTS Telecom pentru Cloud ne-au susținut de-a lungul timpului atât pentru a furniza servicii directe clienților noștri, dar și pentru a gestiona infrastructura internă pe care o folosim în celelalte servicii. Pentru noi, decizia de a adopta Cloud a contribuit la două aspecte fundamentale ale afacerii noastre: reducerea "datoriei tehnologice" și deschiderea către noi parteneri.

Datoria tehnologică1 este un cost care trebuie plătit ca urmare a prioritizării unei implementări rapide în fața unui design pe termen lung. Fiecare minut petrecut pentru a gestiona inconsistențe de infrastructură, procese manuale și pentru rezolvarea incidentelor în loc de a adresa rădăcina problemei este un cost indirect care se acumulează în această datorie. Iar, la fel ca o datorie financiară, cu cât se amână reducerea acestei datorii, cu atât crește și dobânda, în forma complexității integrării sistemelor, costurilor mai mari pentru operațiuni IT, fragilității sistemelor și imposibilității de a răspunde unor noi cerințe.

Datele de mai sus evidențiază că furnizorii de servicii sunt printre primii care adoptă o tehnologie. De exemplu, multi-cloud, un indicator puternic al adoptării Cloud-ului de către companii, este cu 60% mai probabil să fie prezent în companiile ce furnizează servicii IT. Acestea acumulează experiență prin gestionarea tehnologiei pentru o varietate mult mai mare de clienți și elimină sau reduc multe dintre "problemele copilăriei" inerente produselor tehnologice. 

Este imposibilă eliminarea completă a acestei datorii. Cu toate acestea, furnizorii de servicii IT sunt mult mai în măsură să o adreseze, deoarece absența ei reprezintă avantajul competitiv într-o piață îmbogățită continuu cu noi funcționalități. Investițiile într-o infrastructură agilă de Cloud reprezintă atât o modalitate de a putea utiliza cele mai noi tehnologii, cât și o modalitate de a ne deservi mai bine clienții.

84% dintre departamentele IT derulează proiecte de modernizare de infrastructură și adopție Cloud în jurul nevoilor aplicațiilor din generații precedente. În schimb, organizațiile în care departamentul de IT funcționează ca un furnizor de servicii adoptă un portofoliu modern de servicii și aplicații.

Legătura cheie dintre departamentele IT care funcționează ca un furnizor de servicii și furnizorii de servicii comerciale este dată nu atât de tehnologia sau procesele folosite, nici măcar de nivelul investițiilor, cât de expunerea la un set cât mai variat de parteneri și concepte pe care le pot folosi în rezolvarea problemelor operaționale.

Pentru noi, căutarea modalităților de a reduce datoria tehnologică implică coordonarea, alinierea și integrarea cu alți parteneri de tehnologie, atât la nivel tehnic, dar și la nivel organizațional. Agilitatea infrastructurii nu poate fi pusă în practică decât dacă întreaga afacere care este susținută de ea ține pasul cu aceste schimbări.

Pentru viitor, Cloud nu va rămâne doar o tehnologie. Cloud este deja un concept care influențează raporturile în organizații. Trecerea înspre o gândire de "servicii", care asigură o atomizarea activităților astfel încât ele să fie cuplate, decuplate, schimbate sau optimizate în funcție de necesitățile unei companii, este reflectată în apariția a "orice ca un serviciu", de la banalele IaaS, PaaS sau SaaS până la GaaS (Game-as-a-Service), FaaS (Farming-as-a-Service) sau MaaS (Mobility-as-a-Service).

În jurul norului "Cloud" gravitează un ecosistem întreg de firme specializate în DevOps, Big Data, Machine Learning, Security, High Performance Computing sau Mobility. Fiecare dintre ele are, pe lângă o posibilă soluție, și o posibilă inovație care în câțiva ani poate deveni un standard. Dar, mai mult decât orice, ele schimbă felul în care ne gestionăm afacerile, permițându-ne să vedem părți din ce în ce mai agregate din organizație ca putând fi îmbunătățite ca serviciu. Iar asta înseamnă începutul agilității.

GTS furnizează soluții de infrastructură Cloud complete, înțelegând nevoile de ținere a costurilor sub control, dar și de aliniere la capabilitățile existente care susțin afacerile digitale.

  • Virtual Hosting Environment asigură acces la resurse de calcul semnificative, într-o manieră "pay-as-you-go"
  • Virtual Private Server este o soluție simplă de gestionat, care furnizează un mediu complet independent
  • Dedicated Storage este o soluție administrată pentru accesarea și stocarea datelor, pentru orice tip de conectivitate

 

* Datele din acest articol au fost furnizate de către IDC România

1 Conform Software Engineering Institute

Înscrie-te la Newsletter

Salut, cu ce te putem ajuta?
Chat

Malina Postolache
Customer support

Salut, cu ce te putem ajuta?