Răzvan Stoica, Director General GTS: Preocuparea pentru a oferi servicii Premium stă în ADN-ul companiei dintotdeauna

Răzvan Stoica, Director General GTS: Preocuparea pentru a oferi servicii Premium stă în ADN-ul companiei dintotdeauna

“Orientarea către client a reprezentat o prioritate în modul de operare al GTS și ce ne diferențiază de restul este abordarea noastră de “acum și în viitor”, deoarece informațiile preluate de la clienți se traduc în soluții solide în prezent, dar care să facă față și în viitor, atunci când business-ul acestora se va extinde”, spune directorul general al GTS Telecom, Răzvan Stoica, în interviul acordat revistei noastre.

GTS Telecom are deja 26 de ani de prezență pe piața românească iar Dvs. îi sunteți alături de 19 ani, dacă nu mă înșel. Cu siguranță, este una dintre firmele private care are deja o istorie în spate. Cum a fost începutul, care au fost așteptările și cât de semnificative au fost schimbările ultimilor ani. Ce înseamnă GTS Telecom acum?

Începutul a fost pasional, ca orice început antreprenorial. Multă inspirație și multă muncă, menite să compenseze cu lipsa capi­talului necesar pentru investiții. Îmi amintesc când am ajuns în companie, se practica o anumită comunicare către clienți cu privire la diverse modificări și îmbunătățiri ale ser­viciilor. Erau servicii relativ simple, însă doream să facem totul bine, așa că împreună cu doi colegi am analizat în detaliu mesajul pe care doream să îl transmitem clienților și modul în care ar fi putut să fie perceput de către aceștia, dacă sunt suficiente informații sau prea multe. Preocuparea pentru a oferi servicii Premium stă în ADN-ul companiei dintot­deauna. Ultimii ani ne-au oferit noi oportunități prin care să ne servim clienții cu noi servicii. Provocarea noastră a fost să facem față noilor tehnologii, pentru a putea să intrăm în competiție în domenii conexe telecom. Cu grija și atenția necesare, am reușit să răspundem pozitiv la aceste provocări, iar, în prezent, GTS se poate orienta cu încredere spre diversificare continuă a gamei de servicii, acționând tot mai des ca un integrator.

Dacă ar fi să vă referiți la trei momente de cotitură în istoria companiei, care ar fi acelea?

Primul moment marcant în istoria GTS a fost corelat cu falimentul companiilor mamă, din anul 2002, când au fost momente de maximă incertitudine și de curaj al deciziilor decisive. Echipa de management de atunci a reușit să depășească toate obstacolele, păstrând continuitatea operațiunilor.

Apoi, a urmat decizia strategică de a investi în dezvoltarea unui centru de date, pe final de 2006, decizie bazată pe lipsa de focus a pieței pentru extinderea și densificarea rețelelor de fibră optică. Atunci, GTS a optat pentru o nouă direcție de business și nu a greșit, noua linie de business devenind una reprezentativă pentru ceea ce este azi GTS. A însemnat un pariu câștigat cu piața și mulți clienți mulțumiți de serviciile noastre.

Un alt moment crucial al companiei noastre a fost lansarea în 2013 a platformei proprie de Cloud, fiind o decizie îndrăzneață, dar care s-a dovedit inspirată, deoarece am asistat la rate de creștere de 25% an de an de atunci, GTS reușind să se poziționează drept unul dintre jucă­torii cei mai titrați pe piața locală.

Care este poziția pe care o ocupă GTS Telecom în piața de comunicații în România?

GTS este un operator important și relevant pe piața de business a serviciilor de telecom, devenite ICT. Aș putea spune că GTS reprezintă o bornă de calitate și stabilitate a serviciilor, acoperind un segment specific de clienți. Suntem „cei mai mari operatori dintre cei mici”, ca să îl citez pe predecesorul meu.

În această transformare digitală, în acest proces de digitalizare clientul pare să impună regulile și orientarea către client a devenit o prioritate pentru multe companii. Cum tratați această relație cu clienții GTS Telecom? Le oferiți soluții mai bune, la o calitate superioară sau chiar le depășiți așteptările, anticipând ceea ce au nevoie?

Orientarea către client a reprezentat o prioritate în modul de operare al GTS. Pentru noi, adaptarea la nevoile în schimbare ale clienților noștri ne-a obligat să ne pregătim și mai bine, ne-a făcut mai buni. Pentru a răs­punde provocărilor lor, am studiat, am testat și ne-am întors către aceștia cu soluții viabile operațional. Ce ne diferențiază de restul este abordarea noastră de “acum și în viitor”, deoarece informațiile preluate de la clienți se traduc în soluții solide în prezent, dar care să facă față și în viitor, atunci când business-ul acestora se va extinde. Clienții GTS decid mereu calea de urmat în cunoștință de cauză, alături de noi.

GTS Telecom este unul dintre principalii furnizori de multiple soluții naționale și internaționale de servicii de la cele de tip Cloud până la anti-DDoS sau Disaster Recovery. Ce urmează?

Suntem într-o etapă de consolidare pe serviciile nou-lansate. Serviciul de Back-up al datelor este o prioritate pentru o clasă largă de clienți, iar posibilitatea de a oferi back-up al datelor din orice mediu al clientului (fizic sau virtual) în orice mediu, ne deschide o paletă largă de oportunități. Lansarea mai recentă a Disaster Recovery ca serviciu completează în mod firesc nevoile clienților noștri cu cerințe speciale pe continuitate instantanee a afacerii, în urma unui eventual dezastru. Pentru viitor, ne orientăm spre menținerea fiabilității infras­tructurii și creșterea capabilităților acesteia, în combinații tot mai complexe, pentru a putea prezenta într-un mod cât mai transparent rolul ei în discuțiile cu clienții. Sunt convins că fle­xi­bilitate este cuvântul ce va căpăta noi înțelesuri pentru clienții noștri.

Care sunt prioritățile pe 2020 și obiectivele pe termen mediu?

Prioritățile noastre sunt legate de clienți deoarece ne dorim să rămânem aproape de aceștia, fiindu-le un partener de încredere atât prin serviciile tradiționale, existente, cât și cu soluții noi, inovatoare, care să adreseze nevoile în schimbare ale clienților GTS. Spre intern, ne uităm la consolidarea echipei GTS, printr-o adopție rapidă și o inserție potrivită a noilor colegi în mecanismul GTS. În perspectivă, urmărim să alegem acele acțiuni care să ne consolideze statutul deplin de integrator.

România se confruntă, la ora actuală, cu o acută criză a forței de muncă. În aceste condiții cum reușiți să vă mențineți oameni foarte buni în domeniu și să oferiți servicii Premium, un suport tehnic și o experiență Premium pentru clienți?

Reușim să facem acest lucru cu efortul colegilor care ne-au fost alături de mai mulți ani, cu o atitudine pozitivă și cu multă răbdare. Formarea membrilor noi din echipă are o viteză diferită de cea a fluxurilor operaționale, de aceea este important să ținem cont de personalitatea fiecăruia. Pregătirea noilor colegi în mediul competitiv al serviciilor de telecomunicații este o întreprindere provoca­toare pentru că nu poate fi algoritmată. Piața muncii prezintă o dinamică accentuată, care nu este ușor de gestionat de toată lumea. Printre colegii mai noi regăsim oameni pasionați, care pot specula oportunități rare de a lucra concomitent cu mai multe tehnologii, de a învăța și de a se specializa. Avem, însă, și colegi care nu se regăsesc neapărat în spiritul GTS, care ajung să aleagă alte destinații. În locul acestora încercăm să atragem noi colegi, și reluăm ciclul.

Pentru că de împlinirea, în acest decembrie, a trei decenii de când România a trecut printr-o revoluție urmată de o lungă perioadă de tranziție, trebuie să vă întreb: cum vi s-au părut acești 30 de ani la nivel de țară? S-au schimbat lucrurile așa cum v-ați dorit sau imaginat? Dacă ați fi un examinator corect și nepartizan, ce notă ați acorda României ca prestație globală în cei 30 de ani de tranziție, de parcurs postcomunist? Ar fi o notă de corijență sau de promovare?

Ultimii 30 de ani au fost diverși, cu multe transformări, mai cu seamă la nivel mental, însă cred că am depășit materialismul și acea preocupare de a avea mai mult decât vecinul și cu orice preț. Am învățat să fim liberi, dar mai ales am învățat ce putem să facem cu această libertate câștigată. Am întâmpinat și piedici, am căzut de multe ori, am făcut excese și am încercat toate relele dar, asta ne-a ajutat să creștem și să ne maturizăm. Am învățat să apreciem și altceva în afară de locul de muncă, că există viață de după, iar că familia este foarte importantă. Altminteri, sunt convins că puteam face mai multe, mai bine, mai repede, însă este important să nu ne oprim să dorim să evoluăm. Este nevoie de mai multă unitate, de mai mult „împreună” și de mai mult respect. Citez aproximativ din Cormac McCarthy: „când începi să ignori bunele maniere, sfârșitul se vede cu ochiul liber”. Istoria e plină de exemple.

De unde vă extrageți energiile și optimismul față de viitor? Rămâne, pe termen mediu și lung, această profesie o tentație și un spațiu potențial de împlinire personală pentru generațiile noi? Care ar fi trei sfaturi pe care să le dați tinerilor?

Nu există o formulă specială sau o categorie de resurse pentru optimism. Dacă ești suficient de atent la ce se întâmplă în jurul tău, poți vedea și minunile care te înconjoară zilnic, iar asta ar trebui să fie suficient de motivant să vrei să continui. Întrebarea esențială la fiecare pas este: mă plâng sau fac ceva concret? Când aleg să fac ceva, automat devin optimist pentru că sunt mai câștigat față de cum eram ieri.

Dacă vorbim de profesiile din ICT, acestea sunt garantat de viitor. Dacă această categorie de profesii va determina împlinirea personală la generațiile viitoare, este greu de răspuns. Cred că va continua să conteze tot ansamblul: mediu de lucru, colegi, șefi, societate. Deci, de ce nu? Succesul înseamnă inspirație doar atunci când este însoțită de multă muncă. De aceea este important ca atunci când faci alegeri de carieră, să îți fixezi obiectivele și să te străduiești să le atingi. Dacă nu-ți propui nimic, n-ai unde să ajungi.

Nu este doar despre tine, deoarece parcursul tău depinde de ceilalți. Începe să oferi, fii generos cu ceilalți. Realizările tale sunt de fapt realizările VOASTRE iar când celebrați ÎMPREUNĂ reușitele, bucuria este de neprețuit.

***

Sorin Drăghici, Director vânzări GTS Telecom: Ne permitem să implementăm politici de back-up și Disaster Recovery personalizate

Transformarea digitală a companiilor aduce nu numai beneficii majore, atât pentru acestea cât și pentru clienți, dar și o mult mai mare expunere la riscuri, cum ar fi cele datorate atacurile cibernetice sau incidentelor majore. De ce e nevoie de soluții de Disaster Recovery?

R: Nevoia de DR rezultă din dorința de protejare a datelor importante ale companiei și de a le face disponibile oriunde și oricând. În acest context, Disaster Recovery este o soluție tehnologică care asigură continuitatea afacerii, fără pierderi informatice, atunci când are loc un incident. Momentul și modul în care o companie decide să se preocupe activ de gestionarea datelor poate face diferența în business. Spre exemplu, o organizație care își compromite datele clienților săi poate fi expusă la un iminent faliment: acțiunile scad, clienții pleacă, iar sentimentul de neîncredere devine letal pentru imaginea și credibilitatea companiei, aspecte care sunt dificil sau imposibil de remediat.

GTS Telecom a lansat anul acesta soluții complete de protecție a datelor Disaster Recovery și a investit peste 1,5 milioane de euro în dezvoltarea centrelor de date și Cloud. Ce înseamnă acest lucru pentru clienții dvs.? Mai exact, ce le oferiți?

R: Investiția realizată de GTS Telecom în dezvoltarea celor două centre de date și platforme de Cloud public (București și Cluj) face parte din promisiunea companiei noastre de a oferi soluții de calitate, Premium, pe care clienții noștri se pot baza. GTS Telecom este un furnizor care și-a dovedit fiabilitatea în cei peste 25 de ani de activitate, și ne dorim în continuare să ducem la nivelul următor produsele și serviciile pe care le oferim. Aceasta investiție importantă a presupus achiziționarea de tehnologie Premium, de la vendori de top: CISCO, VMware, Veritas, NetApp, care ne permite să implementăm politici de back-up și Disaster Recovery personalizate. Mai mult, GTS Telecom poate ofere acum și servicii complete de transport, securizare, stocare, colocare și back-up al datelor clienților.

Poți citi interviul si aici.

Înscrie-te la Newsletter

Salut, cu ce te putem ajuta?
Chat

Malina Postolache
Customer support

Salut, cu ce te putem ajuta?