Criza actuală nu a făcut decât să accentueze apetitul pentru serviciile din zona de tehnologie

Criza actuală nu a făcut decât să accentueze apetitul pentru serviciile din zona de tehnologie

Interviu cu Răzvan Stoica, Director general GTS Telecom

Pentru GTS România, impactul crizei declanșate de Covid-19 este, în prezent, unul redus, ne spune directorul general al companiei, Răzvan Stoica, recunoscând poziția avantajoasă a industriei pe care o reprezintă. ”Suntem parte dintr-o industrie foarte activă și determinantă în această perioadă, în care comunicațiile de date și disponibilitatea acestora sunt elemente cheie în menținerea altor verticale de business, în final a economiei.”

Nu cred că putem începe acest interviu decât cu subiectul zilei: Criza Covid-19. Întreaga lume este aproape blocată de acest ”virus” care lovește și se infiltrează cu repeziciune în toate sectoarele și pentru care nu au existat ”sisteme de securitate”. Cu toate acestea, fiecare dintre noi trebuie să găsim soluții ca să putem să ne continuăm viața personală și profesională. Cum este în cazul dumneavoastră? Cum se raportează omul Răzvan Stoica la directorul general Răzvan Stoica în fața schimbărilor radicale cauzate de pandemie în acest moment în lume?

GTS funcționează într-un mediu preponderent digital, ceea ce constituie un real avantaj în ceea ce privește continuitatea operațională a afacerii. Au fost, desigur, multe detalii de pus la punct, odată cu intrarea în regim de telemuncă a personalului. Echipele de teren au rămas operaționale, acestea beneficiind nu doar de echipamente de protecție adecvate, ci și de noi spații de lucru complet separate. Au fost necesare ajustări de procese, în bună măsură de fluidizare a lor, pentru a nu bloca rezultatul final, prin lipsa interacțiunii fizice dintre colegi. Am găsit noi moduri de a adapta punctele și normele de control.

Pentru mine, personal, toate aceste schimbări fac parte din natura meseriei, din job description. Pe de o parte, acceptarea nevoii de a schimba, de a mă adapta la noul context, este o alegere pe care am făcut-o devreme. Am preferat să-mi consum energia concentrându-mă pe cum putem face față, în loc de cum ne putem opune sau cum putem compensa, ca să nu se schimbe nimic. Pe de altă parte, odată ce am făcut alegerea, trebuie să fii disciplinat în execuție: tot ce te trage înapoi, în trecut, trebuie lăsat deoparte pentru că nu mai este valabil. Este o luptă cu tine, în care noul eu nu câștigă tot timpul.

Ce impact a avut și are asupra activității companiei, în acest moment, criza Coronavirus și care sunt efectele măsurilor dictate de starea de urgență ? Cum vă afectează? Cum arată acum relaționarea cu clienții?

Măsurile stabilite pentru starea de urgență ne-au expus la schimbări dintre cele mai diverse, multe dintre ele deloc savante dar foarte potrivite, care să servească direct scopului de a menține business-ul operațional. Platformele și aplicațiile interne ne-au permis să continuăm să fim la dispoziția clienților fără probleme, iar fluxul cererilor primite de la aceștia au fost remediate rapid, și-mi felicit colegii pentru asta. Avem un colectiv foarte responsabil, care a făcut față cu brio acestui test de activitate „independentă”. Ne-am fi dorit să ne putem vizita clienții nestingheriți, însă noile condiții de muncă au limitat dramatic, spre zero, toate aceste demersuri. Alternativ, am continuat să fim disponibili pe canalele digitale de comunicare și de social-media, iar clienții nu au avut nicio barieră în a ne contacta, așa că s-au înregistrat in continuare vânzări, s-au modificat contracte, s-au schimbat resurse și capacitați similar perioadei pre-pandemie.

Ne adaptăm din mers la intenția unei relaționări intense, consultative și în detaliu cu clienții noștri, pentru a depăși barierele de distanțare impuse de contextul actual. Suntem constant preocupați de îmbunătățirea aptitudinilor de prezentare și relaționării la distanță, în special în rândul colegiilor din departamentul comercial, pentru a compensa restricțiile unui contact fizic direct cu clienții noștri.

Este imposibil să anticipăm cu exactitate impactul în viitor a ceea ce se întâmplă acum. Coronavirus a creat cu precădere un șoc economic și chiar o criză financiară. Suntem la începutul unui război pe care trebuie să îl câștigăm, dar cu ce preț? Ce impact are criza COVID-19 asupra industriei în care activați? Sunteți de acord cu cei care spun că la final, când se va trage linie, această industrie se va plasa în tabăra câștigătorilor de pe urma ei? Impactul crizei este, în prezent, unul redus. GTS activează exclusiv pe piața B2B, ceea ce reprezintă o simplificare a contextului de operare și ne permite o gestionare rapidă a implicațiilor ce pot apărea. Suntem parte dintr-o industrie foarte activă și determinantă în această perioadă, în care comunicațiile de date și disponibilitatea acestora sunt elemente cheie în menținerea altor verticale de business, în final a economiei.

Serviciile din zona de tehnologie sunt la mare căutare de ceva vreme, iar criza actuală nu a făcut decât să accentueze apetitul pentru acestea, accelerându-se astfel tranziția spre digital care va contribui, mai devreme sau mai târziu, la potențialul de creștere și al celorlalte industrii. Trebuie să recunosc că ne bucurăm de poziția avantajoasă a industriei pe care o reprezentăm, dar sunt încrezător că aceste transformări se vor resimți și în alte industrii care vor beneficia de pe urma comutării spre digital.

Cum arată piața serviciilor de securitate a datelor la finele primului trimestru din 2020? Ce diferențe se pot sesiza față de caracteristicile clasice, comune anilor anteriori?

Din datele noastre, profilul acestei categorii de servicii indică o pantă crescătoare, mai accentuată față de anul trecut, însă este prematur să o considerăm ca pe un tipar, doar din prisma evoluției primului trimestru din 2020. Totuși, putem anticipa că tranziția spre digital, cu multe aspecte complexe, va îngloba și nevoile asociate de securitate a datelor, aspect ce va hrăni tendința de creștere pe acest segment de servicii.

Față de anii anteriori, observăm o preocupare sporită din partea clienților, care, în sine, este un semnal bun deoarece conștientizează și acceptă nevoia de securitate a datelor, ceea ce este un pas înainte foarte important. GTS este pregătită să răspundă oricărei provocări: fie că vorbim de infrastructura de date securizată, de back-up-ul datelor clienților și, tot mai pregnant, de soluții de continuitate pentru date, GTS oferă asistență și soluții bazate pe tehnologii de top. Ceea ce ne deosebește de alți integratori este că oferim consultanță nepartizană pentru aplicații și platforme certificate și, mai ales, verificate de specialiștii noștri în mediul local de operare. Securitatea, privită ca o preocupare firească pentru disponibilitatea certă, permanentă și în orice condiții a datelor lor, din partea clienților noștri, devine un subiect de neocolit.

Cu ce noutăți vine GTS România în piață în acest an? Schimbarea de context a produs modificări în planurile făcute la finalul anului trecut pentru 2020, în strategia de business a companiei pe termen scurt, mediu sau lung? Se schimbă ceva în gândirea de business?

Situația actuală este una fluidă și în continuă transformare. Înțelepții spun că nu este bine să iei decizii majore în astfel de momente de incertitudine. Așadar, deocamdată ne vom axa în continuare pe execuția planului de afaceri pe fondul său inițial, adaptat la situația curentă, fără a afecta obiectivele strategice. Simultan, suntem atenți la ceea ce se întâmpla în mediul economic în care activăm împreună cu clienții noștri și suntem pregătiți să recepționăm din timp orice semnale atipice, capabile să ne ajusteze reacția.

Din ce sectoare de activitate economică vin cei mai mulți clienți a GTS și care ar fi cele mai solicitate servicii, în momentul de față?

Clienții noștri reprezintă companii medii, mari și foarte mari, care sunt în general deschise la tot ceea ce înseamnă tehnologie, cu politici IT coerente și puse la punct. Companiile de tehnologie sunt principala verticală cu care colaborăm, iar acest lucru nu este întâmplător pentru că soluțiile noastre sunt integrate în soluțiile lor și invers. Semnificativă este și prezența clienților din industria financiar-bancară și de asigurări, dar și a altor industrii, precum automotive, profesii liberale sau comerț.

Cele mai solicitate servicii din prezent sunt cele legate de Cloud, iar aici vorbim de infrastructură ca serviciu, de back-up de fișiere, de mașini virtuale sau chiar de infrastructură IT. De asemenea, soluțiile de recuperare date și Business Continuity au marcat pozitiv începutul acestui an.

Către ce se îndreaptă investițiile GTS România pe termen mediu și lung?

Suntem preocupați să răspundem la cerințele clienților noștri cu soluții oferite la cele mai înalte standarde, așa cum i-am obișnuit.

În consecință, vom continua să investim masiv în creșterea capacitaților infrastructurii de rețea, pe toate palierele. Dacă în urmă cu doar câțiva ani, cererile de capacitați de transport de date la nivelul de 10Gbps erau sporadice în rândul clienților Enterprise, acum observăm o creștere de până la 100Gbps dinspre aceeași categorie de clienți, iar noi suntem întotdeauna pregătiți!

Ce sfaturi ați da clienților în aceste momente de risc cibernetic, în condițiile creșterii inter conectivității și a adoptării de către multe companii a modului de lucru ”de acasă”?

Similar măsurilor clasice de igienă, precum spălatul atent pe mâini cu apă și săpun, recomandarea noastră este să nu se ignore bunele practici și aplicarea disciplinată a măsurilor standard de securitate. De la utilizarea unei soluții de antivirus, ca protecție a terminalelor de lucru, la aplicarea la timp și fără excepție a patch-urilor curente pentru sistemele de operare și, nu în ultimul rând, implementarea unei soluții de Firewall moderne, cu capabilități de inspecție avansate, pentru asigurarea protecției rețelei locale a clientului. Toate aceste măsuri, împreună, reprezintă acțiuni relativ simple, care executate corect și la timp, ne scutesc de peste 90% din problemele de securitate cibernetică.

Poți citi interviul si aici.

Înscrie-te la Newsletter

Salut, cu ce te putem ajuta?
Chat

Malina Postolache
Customer support

Salut, cu ce te putem ajuta?