Povestea noastră

#GTS People: despre oamenii din spatele joburilor, motivațiile și pasiunile lor

1. Cornel, de cât timp ești la GTS și cu ce te ocupi?

Am venit acum 7 ani în GTS, la vremea aceea pe un job de customer support. Backgroundul meu a fost tot în IT iar întâlnirea cu GTS s-a întâmplat datorită unui prieten pe care îl aveam din școala generală și care era angajat aici, pe un job de senior. El m-a recomandat, și cum aveam nevoie de un refresh pe partea de cunoștințe tehnice, am început cu jobul de customer support.

A fost o școală bună, care m-a motivat. Am început fără a avea experiență și, într-un an, ajunsesem să rezolvăm, la nivel de departament, 70% din tichete singuri. Am învățat repede, am ajuns să știm ce facem.

Când am trecut pe NOC, am luat-o cumva de la capăt, a trebuit să învăț din nou. La mine se combină partea autodidactă cu faptul că am avut de la cine să învăț. În GTS găsești oameni seniori, experimentați care te pot învăța multe și care și vor să o facă. Asta e mare lucru. Depinde de fiecare cât de mult profită de oportunitatea asta.

2. Ce îți place la ceea ce faci?

Mie mi se pare extrem de interesantă interacțiunea cu oamenii : un client poate să reclame că nu îi merge ceva cum trebuie în 5 moduri diferite în aceeași zi. Trebuie să ai multă răbdare, să îi explici care e de fapt problema, de unde pleacă disfuncționalitatea. E o provocare să ai de-a face cu oamenii în momentele când ”arde” ceva care e important pentru ei. E nevoie să îi înțelegi, să fii empatic și să te concentrezi pe a le rezolva situația cât mai rapid.

Din rolul acesta mi-am dat seama că procesul de învățare nu se oprește niciodată, mereu apare ceva cu care să te pui la curent.

Statisfacția majoră vine din faptul că ceea ce fac eu are impact direct în activitatea cuiva: rezolv o problemă, răspund unei nevoi. Am avut situații în care am gestionat un client nemulțumit, care avea o problemă și căruia am ajuns să îi vând ulterior alte soluții, să îi fac un upgrade de servicii. De ce? Pentru că am pus mâna pe telefon, am vorbit cu el, l-am ascultat, a înteles că fac tot ce pot ca să îl ajut. Asta funcționează cel mai bine în relațiile cu oamenii.

3. Cum te-ar descrie colegii tăi?

Colegii obișnuiesc să spună că sunt ”Maica Tereza”, că sunt prea bun cu toată lumea.

De felul meu sunt o persoană non conflictuală, deschisă, și sper că sunt un om pe care se pot baza.

În jobul meu fac și parte de on call și mă bucur când văd că mă sună clienții știind că rezolvă cu mine orice problemă au.

4. Cum depășești provocările de la job?

Empatie dar și control al emoțiilor, un mix între cele două. Trebuie să înțelegi nevoile clientului, să depui toate eforturile ca să le rezolvi dar fără să te lași compleșit de emoții. Totul ține de exercițiu și e ”work in progress”.

Și mai e și o doză de perseverență: de exemplu, am vrut să automatizez ceva care să mă ajute în activitate și la început mi s-a părut nerealizabil. Însă, încet-încet, citind, căutând pe internet, discutând cu alți colegi, am ajus la o variantă destul de bună care să răspundă nevoii pe care o aveam.

5. Ce pasiuni ai dincolo de job?

Îmi place să călătoresc când am ocazia. Spania, și mai ales Barcelona, este destinația mea preferată pe care am explorat-o în lung și în lat cu o medie de 30.000 de pași pe zi. Anul acesta a fost Grecia pe listă.

Sunt pasionat și de gaming dar cu limite. Jocurile te ajută să te deconectezi, antrenând totodată capacitatea de concentrare, atenția distributivă sau abilitatea de a crea strategii însă e necesar autocontrolul pentru că poate mânca mult timp.

6. De ce ai recomanda GTS?

La GTS ai ce învăța. Ai acces la oameni care sunt foarte buni tehnic și care sunt dispuși să îți arate tot felul de lucruri. Sigur că depinde cu ce atitudine vii, cum îți manifești interesul, cât de pozitiv abordezi lucrurile. Cred ca fără deschidere de ambele părți nu prea se pot întâmpla multe. Aici ai șansa să te specializezi pe niște domenii, să le stăpânești și apoi ești în fața clientului să îi rezolvi problemele, să pui în aplicare ceea ce ai învățat cu impact direct în activitatea cuiva. Cred ca asta te ajută să simți că e important ceea ce faci, contează și te împlinește.

7. Ce urezi GTS la 30 ani?

Să mențină același nivel al serviciilor din punct de vedere tehnic și comercial. Am pornit în extinderea pe IT&C, trebuie să rezistăm în piață în fața marilor operatori din telecom, iar impactul pe care îl avem noi, pe zona de Service assurance este mare pentru a păstra clienții lângă noi. Keep up the good work!

 

 

 

Înscrie-te la Newsletter

Salut, cu ce te putem ajuta?
Chat

GTS Customer Support

Salut, cu ce te putem ajuta?